mockup-web-painter

User eXperience (UX) is about how a person feels about using a system – Wikipedia

U ovom poslu čest je slučaj da Web site ili njegova produkcija preraste sam vizualni identitet tvrtke za koju radite, pogotovo ako je logotip nešto što je s njima već 10 godina, a na Web-u se radi zadnjih godinu dana. Kao što i sam kao kreativni direktor često imam slučaj da radimo na site-u koji će biti totalno cool, ali jednostavno logotip tvrtke nikako ne možemo „uglaviti“ u dizajn. Dizajnerima (ovo znam iz svog iskustva) je ovo noćna mora. Baš kada poslože nešto funky i novo, skuže da imaju logotip koji je „star“ ili „ubija“ kompletan UX samog Web site-a.

Moja teme ovog bloga ići će ići će ipak nešto dalje… Da li su veliki Web portali, servisi i socijalne mreže zaista napravili sve što se tiče u pogledu njihovog predstavljanja na Web-u ili se može i kvalitetnije?

Ono što je kod takvih sustava jako teško za napraviti je rebranding. Pa čak i da tvrtka to želi, postoje veliki „noooo“ koji promjenom dizajna logotipa ili UX može znatno narušiti samom proizvodu. Zato se veliki igrači najčešće sporo i tromo odlučuju za promjene na dizajnu… no po mom slučaju ako je vrijeme, onda je vrijeme i što se duže čeka promjene će biti teže i financijski zahtjevnije.

Google

Veliki „G“ je genijalan to svi znamo. Milioni korisnika ne mogu biti u krivu, ali da vidimo malo taj veliki Google od strane jednog dizajnera.
Komentirati Google i njegov UX, zbog kojeg je Google upravo i dosegao toliki uspjeh je bespotrebno i potpuno mi je ok „minimalizam“ koji koristi, ali ono što meni i nakon toliko godina ne „leži“ (osim što sam se navikao na njega) je Google logo. Ako ga pogledam čisto grafički, Google-ov logotip je loš. Serifni fontovi, osjećaj „old-retro“ look & feel-a, bevel i emboss izgleda kao onaj prvi default koji se pojavi kada „lupite“ taj efekat, font (Catull) koji meni osobno izgleda malo bolje od Times New Romana i jednostavno uvijek imam osjećaj da se  taj logotip može kreirati u WordART-u, ne prenosi mi priču tako kreativne tvrtke kao što je Google. Wikipedia kaže da je dizajner tog logotipa Ruth Kedar a ako pogledate njegove radove http://www.kedardesigns.com/work.shtml, vidjeti ćete da dečko i nema nekih kreativnih radova, a kako mi se čini Google je s njime ovaj posao odradio sigurno davno prije nego što postao Div.
I koju sada situaciju imamo. Google je velik… svake godine malo redizajnira logotip, ali u biti nemože si pomoći, prevelik je da bi si dozvolio pošten logotip.  O UX sve pohvale… http://www.youtube.com/watch?v=uHdMJ6YYzCQ

YouTube

Google-ovo dijete se nije promijenilo još od kada su ga kupili za $1,65 milijardi i ako se sjetimo našeg T-com-a (tada Hineta), da se nije pojavio Vipnet, pitanje je da li bi oni shvatili da je za marketing potrebno i nešto više osim gigantske kompanije. Vipnet je došao tiho ali marketinški snažno i Grey (tada marketinška njihova marketinška agencija) odradila je odličan posao.
Youtube od strane dizajna i UX nije napravio skoro ništa, dok je u svojoj funkcionalnosti i novim feature-ima uvijek bio na vrhu. YouTube ima ružan skin za playanje video zapisa, buttoni su dosadni, a na site-u trenutno funkcionira više od 10 različitih vrsta fontova i veličina. Po meni – mess, da ne govorim kako izgleda embedd video playera na bilo kojoj drugoj stranici
I onda se pojavi…

Vimeo

Iako tržišno znatno manji, ali opet drugi. Vimeo je cool, Vimeo je big & bold i ima sjajno složen UX za video player. Na Vimeo-u je užitak postaviti video (evo jednog našeg http://vimeo.com/15660128) a komentari i user response sjajno paše u samu aplikaciju. Vimeo video zapisi su kvalitetniji i prvi su koji su krenuli s HD video zapisom i imaju cool footer (http://vimeo.com/join).

MySpace

Slična priča kao i Youtube. MySpace nekada davno bio je jedini. Uživao je u svom tronu, a jadni korisnici muku su mučili da naprave nešto smisleno kako bi prezentirali svoj (najčešće) band. I tako MySpace niti kriv niti dužan postao je servis za promociju bando-ova on-line. Ako je nešto katastrofa na MySpace-u to su  njegovi widgeti, koji su najčešće „letjeli“ van ekrana ili uredno rušili sve što se koliko toliko moglo složiti. Uglavnom MySpace nikada nisam obožavao. Danas je on sređeniji, trebalo je vremena ali sada svi ti widgeti ipak izgledaju ok (http://www.myspace.com/nickiminaj), ali „make no mistake“ jedan portal koji je u nezavisnoj glazbi napravio revoluciju sigurno je…

Purevolume (www.purevolume.com)

Iako široj ekipi nepoznat PureVolume dugo traje i svaki put bolji je i kvalitetniji. PureVolume je prvotno koristio Flash tehnologiju, što ruku na srce i nije neki odabir za takav tip portala, ali danas je on „čist-jednostavan-funkcionalan“ portal za independent glazbu i social network-ing. Widgeti su odlični, dizajn komentara na mjestu i sve je light i spacey…

Facebook

Kako kažu dečki iz Cuban Councila: „Back when nobody gave a toss about thefacebook.com, we were visited by one Mr. Zuckerberg at our SF offices. Quizzically, he asked us “Tell me… guys, what is ‘design’?” In response, we pulled out this awesome kick-ass logo from our backpacks, flicked it casually across the table and said … “Mark. Dude. Does this answer your question?”..
Mark kuži da je logotip doba dio posla i još ako dodamo zaista korektan dizajn Facebook se i prije samog starta pobrinuo da stvari dobro funkcioniraju. Sve je jasno i pregledno, a logotip je ono što je Google trebao napraviti još davnih dana…

I za kraj provjerite mlade snage:
Kontain – snapshot you life (http://www.kontain.com/)
MenYou (http://menyou.com/)
Gowalla (http://gowalla.com)